Aanvragen aan Pols-Persson Stichting

Procedure aanvragen

Studenten kunnen per 1 januari een verzoek om financiële ondersteuning indienen. Hiertoe moet een aanvraag (klik hier voor inhoudsopgave aanvraag) worden ingevuld en opgestuurd (per e-mail onder "contact"), vergezeld van een motivatiebrief.  Het verzoek dient te worden ondersteund door de betreffende onderwijsinstelling.

In principe zal het bestuur van de stichting op 6 maart van elk jaar een besluit nemen over de ingediende verzoeken. Aanvragers ontvangen uiterlijk twee weken daarna bericht.

Bij de beslissing baseert het bestuur zich op de omschrijving en motivatie van het ingediende verzoek, beoordeelt de noodzaak en weegt die af tegen de andere verzoeken. De argumentatie  van het besluit wordt conform een protocol vastgelegd in de bestuursnotulen. Over de besluiten vindt geen verdere correspondentie plaats.

Voorwaarden beurs

De stichting biedt studerenden in Nederland de mogelijkheid om een beurs aan te vragen als tegemoetkoming in de kosten van opleiding, studiemateriaal, instrumenten, of reis- en verblijfkosten voor een stage of studie in binnen- of buitenland. De beurs is eenmalig. De stichting verstrekt geen leningen.

Indien in een bepaald jaar onvoldoende aanvragen zijn ingediend, kan het bestuur besluiten een donatie te verrichten aan een instelling die zich eveneens beijvert voor het realiseren van de stichtingsdoelstellingen.

Leren is bouwen aan je toekomst