Missie

De missie van de Pols-Persson Stichting is om, in overeenstemming met de wensen van de beide initiatiefnemers, jongeren bij te staan bij het ontwikkelen van hun talenten door een financiële bijdrage aan hun opleiding.

Geschiedenis

Arnold Pols (Brouwershaven, 1896) en Neeltje Persson (Delfzijl, 1898) trouwden in 1923 en bleven daarna de rest van hun leven in Rotterdam wonen. Hij werkte als directiesecretaris bij een Rotterdams bedrijf. Ze bleven kinderloos maar waren altijd zeer betrokken bij school en studie, en steunden al tijdens hun leven diverse jongeren uit hun omgeving met een financiële bijdrage aan hun opleiding.

In 1981 richtten zij daartoe de Pols-Persson Stichting op. Hun nalatenschap (Arnold Pols overleed in 1988, zijn vrouw in 1996) is voor het grootste deel vermaakt aan deze stichting. Het doel is hetzelfde gebleven: het meefinancieren van de opleiding van studerende jongeren

ANBI status

De Pols Persson Stichting heeft op 9 oktober 2008 de ANBI status verkregen.

Het fiscale nummer van de Stichting is 8167 24 179.

Samenstelling bestuur

De heer N.Persson

Secretaris

De heer Ir. D.D. de Gunst